сряда, 8 август 2018 г.

Моята лятна почивка в гр. Приморско, България 2018 година

Здравейте, приятели! Много време се чудих дали да публикувам този пост в блога и да Ви разкажа за моята лятна морска почивка на родното ни черноморие, защото нека бъдем откровенни това е почивка в Приморско, не на Бали!? :D В стори в инстаграм Ви попитах дали искате кратък разказ и Вие го пожелахте за това нека да действаме! :)

За начало бих искала да кажа, че аз обожавам морето, обожавам нашето си море! От както се помня го посещавам и вярвам, че е трябвало да се родя в Бургас :D Основно посещавам с. Равда, гр. Несебър и околията, но тази година решихме да разнообразим малко и да отидем някъде другаде. За мен е важно на една почивка да има хубав и чист плаж, водата да е чиста и брега да е плитък ( който не може да плува...ще ме разбере :D ) . Много мой приятели ми препоръчаха, че перфектната комбинация от разнообразие откъм ресторанти, нощен живот и прекрасни плажове е в гр. Приморско. Така, че започнах да търся :)

Имам детска  носталгия към тихите квартири с любезни хазаи, които те карат да се чувстваш удома през престоя си, черпят се с домашни домати и созополски смокини и за това избягвам големите хотели. Едно от важните ми условия е да има гледка към морето ( аз за него отивам :D ) , да е чистичко и да има тераса. За съжаление не открих гледката, която търсех за това я премахнах от изискванията си, направи ми впечатление, че квартирите, които се предлагат са леко замръзнали във времето откъм интериор да кажем още преди 10 години, но за сметка на това цените са сравнително високи спрямо квартирата ни от море 2017-та в с. Равда например. В гр. Приморско избрахме да отседнем при баба Кирилка в къща за гости "Гочкови" на ул. Иглика 10. Беше ни гарантирано, че е на тихо и спокойно място, на не повече от 300 метра до двата основни плажа и центъра.

Тръгнахме от София с голям мерак на 19-ти юли. Пристигнахме в гр. Приморско около 15:00 часа и то съвсем умишлено, защото все пак докато се освободят стаите ни, докато се подготвят - минава си време. Баба Кирилка ни посрещна в къщата доста мила и отзивчива. Къщата не беше нищо особенно, но и не ни накара да избягаме. Имаше хубава градина и  големи тераси. За съжаление стаите не бяха особенно чистички. Имаше пясък в банята, душовете не бяха добре почистени имаше следи от капки ( дали шампоан или варовик не знам.... но е факт, че преди да се изкъпя измих банята сама ) , бойлерите бяха видимо раждясали и тук таме се подаваше заплашително някоя жичка,  паяжини по телевизора и в една от стаите казанчето беше категорично отказало да работи нормално. Както казах баба Кирилка беше доста мила и преценихме, че жена на нейната възраст трудно би могла да се справя вече перфектно с такъв тип работа за това решихме да не създаваме излишно напрежение и да "преглътнем" тези дребни детайли. В последствие се оказа, че идват жени да почивстват и подготвят стаите за новите гости и това малко ни разочарова, защото определено си вършеха работата през пръсти. Нашите стаи никой не почисти през едноседмичният ни престои там, не ни смениха спалното бельо, но както се казва за толкова пари - толкова. За финал обаче, когато наближи датата на нашето заминаване още на предишният ден баба Кирилка ме извика докато се прибирахме от плаж и ме попита, кога ще си ходим. Аз и казах любезно, че ще пътуваме за София в 15:30 часа, като ще освободим стаите към 11:00 часа с единствената молба, ако може да си оставим куфарите в някоя свободна стая или коридора, за да не го разхождаме с нас цял ден. Тук дойде най-голямото ни разочарование. Отговора на баба Кирилка беше следният "На мен утре ми пристигат едни нови гости, те ще пътуват през ноща и ще дойдат към 8:30 най-късно и ще са с малко дете! Да освободите стаите към 8-9 часа и ако ги освободите тогава аз ще Ви дам къде да си сложите куфарите". Разбира се този отговор ме вбеси изключително много на фона на всичко останало като липсата на чистота в стаите, изключително шумните "съседи" по стаи и липсата на всякаква тишина на тази улица, защото полянката пред къщата се косеше всеки ден в 7:00 сутринта и това добавяше една нотка сутрешен романтизъм. След като бях помолена още няколко пъти да се изнесем възможно най-рано леко се ядосах и отговорих, че ще можем най-рано в 10:00 сутринта и, че в крайна сметка новите гости могат да решат да пристигнат и в 5:00 сутринта, тя и тогава ли ще ни изгони? Точната дума беше този "изгони". Защото вече си бяхме платили, беше минал престоя ни и не сме приоритет. Много е обидна тази действителност, която за съжаление се рееше из целият град не само при баба Кирилка. В 90% от обслужващият персонал в града беше именно с това отношение на пълно безразличие и липсващ професионализъм.

Нека си поговорим малко и за заведенията в града. Ако сте хора, които не слушат поп фолк, то ще Ви е много трудно да откриете заведение в което да разпуснете и да се позаблявате. Има няколко заведения в които пускат и друга музика, но тя е повече в графа "тупца-лупца", което определено не беше нашето. Най-силно ни впечатление ни направиха няколко заведения първото от които беше механа "Старата мелница" - храната беше вкусна, обслужването беше доста прилично, но в един момент хостесата реши да развали това наше хубаво усещане и с доста сериозна доза упоритост настояваше да настани и други хора при нас с изречението "Не искам да връщам хора" и нас ни изгони в един момент. След като и обяснихме, защо си тръгваме тя започна да се извинява и да ни обяснява как това го прави постоянно и не е имало проблем до сега...еми да, но нас това не ни беше никак приятно. Въпреки това на другият ден се върнахме да вечеряме там и нямаше такова отношение, а точно обратното, което е разбира се положително, защото си взеха бележка...а кухнята им наистина е вкусна :)

За обяд пък се спряхме в едно от заведенията на централната улица, а именно пицария "Capri". Пиците им са вкусни, но останалата им кухня беше изключително зле...сурово пилешко, странни интерпретации на класически рецепти...като таратор със слънчогледови семки!? Обслужването също не им беше силната страна. За хубав обяд бих Ви препоръчала да посетите ресторант Quattro Soli на ул. Иглика 7 - прекрасно обслужване, много вкусна храна, поръчките ни идваха бързо и цените бяха доста приемливи.
От заведенията, които посетихме през вечерите ни останахме най-силно впечатлени от механа "Кръчмата". Механата всъщност е сръбски ресторант, които впечатлява с невероятната си кухня, продуктите пристигат директно от Сърбия, а за разкош музикалната програма се води от прекрасната Еми Стамболова и Стефан Митров. Ако, очаквате "мръсна" чалга, ще Ви разочаровам, защото основният им репертоар бяха добре познати наши естрадни класики. Ако посетите механата, бих Ви посъветвала две неща - първо си направете резервация, защото ние успяхме да се вместим само една вечер и то след като направихме резервация и второто е, внимавайте с лютото, защото там лютото е дооооста люто :D. Бих препоръчала на всеки да посети ресторанта и е може би единственото нещо, което би ме върнало в гр. Приморско.

От дискотеките в града посетихме само една "Хали Гали" и то само и единствено заради участието на F.O.  и  Пеева. Самата дискотека, както стаите в града ни пренесе в духа на моето детство с интериор и се шегувах със сестра ми, че вече сме ходили заедно на "детските" дискотеки от моите далечни 15 години. Ако сте от София и помните интериора на "Карма" едно към едно само, че голямо колкото хола ми. За щастие F.O. и Пеева направиха за пореден път невероятно шоу ( ако не сте ги слушали на живо - действайте, гениални са! ) и премахнаха цялата негативна емоция на това място с лошо обслужване, основна аудитория на видимо непълнолетни лица и миризма на евтина белина.

За финал на този разказ ще Ви заведа на плажа :) Както се предполагаше той не е на 300 метра, а на приблизително 2 км от квартирата ни и то по пряк път :D  За да стигнете до самият плаж минавате по въжен мост над реката, което за мен лично беше неприятно изживяване. Плажната ивица е доста голяма и широка, като ако желаете да не заплащате за чадър и шезлонг ( по 7 лв. е всяко е едно, като няма как да заплатите само чадър, задължително трябва да добавите и шезлонг ) то трябва буквално да опънете хавлия на алеята над плажа, защото всичко е заето с платена зона. Като избирахме да седим близо до Beach Bar Tahiti, който е едно много симпатично плажно капанче, отново с отвратително обслужване от страна на сервитьорките.  На част от шезлонгите има оставени менюта и те се обслужват като маси от персонала. Това е доста удобно и ние залагхме на тях. За съжаление до нас достигаха не повече от 2 пъти на ден въпреки, непрестанното им минаване по плажа. Капака дойде, когато при сметка от 3 лв. не си получихме рестото от 17 лв. докато лично не отидох да си го поискам със следващата ни поръчка. Сервитьрката ми обърна внимание чак, когато споделих ситуацията с управителката, която до колкото разбрах и е майка. Ако ходите на този бар - хубав е, но заложете на самообслужването.

За да не стане много негативна тази публикация бих искала да отбележа, че плажа беше много добре поддържан, доста чисто беше както на пясъка, така и във водата. Водата беше наистина кристално чиста и според мен брега е перфектен за малки деца, защото поне 200 метра навътре в морето дълбочината не беше повече от 60 см.
       Не съм сигурна дали бих посетила града отново, прекалено много станаха минусите му, а когато си на почивка не би трябвало да се натоварваш нали?
        Ако Ви е интересно бих направила подобен разбор и на другите посетени от мен дестинации по родното ни черноморие, както и бих се радвала да ми препоръчате такива :))

Надявам се тази публикация да Ви е била полезна и да избегнете неприятни емоции по време на своята почивка, ако сте се спряли на такава в гр. Приморско :)

Carpe diem,
Silviya Love

П.П. Част от снимките са взети от официалните фейсбук страници на споменатите заведения, а другите са от личен архив.